lauantai 8. joulukuuta 2012

Jälkikirjoitus

Pakko tulla pikaisesti kertomaan hämmentävästä välikohtauksesta jouluostoksilla.

Harhailin päämäärättömästi Tampereen sympaattisella joulutorilla ja katselin parhaillani hunajakojua (*), kun viereeni ilmestyi tyhjästä kovaääninen, harvahampainen metriheikki. Keskustelumme sujui näin:

Metriheikki: Tänään on paras päivä, koska mulla on päällä kaikki mun suosikkivaatteet. Eli mun tonttulakki ja Batman-sukat.
Minä: Öööö, ai sehän on kivaa.
Metriheikki: Tiesitkö, että nyt jouluun on kaksi viikkoa ja kaksi päivää?
Minä: Juu, tiesin.
Metriheikki: Mutta se ei ole sama asia kuin kaksikymmentä kaksi päivää.
Minä: Niin, ei olekaan.
Metriheikki: Moikka!
Minä: No moikka.

Olen näin jälkeenpäin miettinyt, että olikohan se joku joulun henki? Ainakin sillä oli se tonttulakki ja punamusta haalari. Ja ilmeisesti myös Batman-sukat.

(*) Miksi joulutoreilla AINA myydään hunajatuotteita? Mitä tekemistä hunajalla ja joululla on keskenään? Mikäli joku ehdoin tahdoin haluaisi vetää sokeriöverit jollakin makealla tahnalla joulun aikoihin, niin eikö siirappi olisi paremmin sesonkiin sopiva tuote?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mitä mietit? Kerro se tänne!